Krachtig naar het examen

Na een aantal jaar voortgezet onderwijs is de tijd aangebroken dat je jezelf gaat voorbereiden op het afronden van deze periode. Je hebt tentamens, praktische opdrachten, je profielwerkstuk en daarnaast werk je misschien wel en wil je ook tijd over houden voor leuke dingen. Misschien ben jij die leerling die moeilijk tot actie kan komen en altijd alles tot het laatste moment laat liggen wat voor stress zorgt. Of misschien ben jij die leerling die snel afgeleid is tijdens het leren. Of misschien merk jij wel dat je tijdens tentamens zo zenuwachtig bent dat je vergeten bent wat je hebt geleerd. Of ben je misschien die leerling voor wie het nooit genoeg is? Die leerling die zoveel leert dat het ten koste gaat van je plezier en ontspanning. Kortom; je doet je best, maar je merkt dat je wel wat extra kracht kunt gebruiken.

Speciaal voor de (voor)examenleerlingen is er een training samengesteld waaraan we werken aan de volgende thema's:

• Focus; focus zorgt ervoor dat je tijd en aandacht nuttig wordt besteed.
  • Actie: zonder actie kom je niet tot daden.
  • Zelfvertrouwen: voel je jezelf zeker dan heb je al een paar punten gescoord.
  • De zenuwen de baas zijn: je leert wat je kunt doen om met een relaxt gevoel de tentamens, en straks, het examen in kan gaan.
  • Omgaan met tegenslag: hoe ga je verder na een tegenslag?
  • Plezier: dit alles gebeurt niet zonder plezier

De training voor de examen leerlingen wordt twee keer per jaar gegeven; in oktober, november, december en in februari, maart, april.

De training voor de voorexamen leerlingen (3 beroepsgericht, 3 mavo, 4 havo, 5 vwo) start in april en duurt tot en met juni.

De training gaat door als er minimaal 4 deelnemers zijn.